כללי

Shopping Vacation in Milan

Hi guys! You might notice that no English translations are included this time. This is because this post will focus on a cooperation with an Israeli company making baby formula – Materna. I promise to be back with more English posts soon!

כפי שסיפרתי לכן בפוסט מקדים בעמוד הבלוג, מטרנה פנו אלי לפני כמה שבועות בשביל שאהיה אמא ממליצה במבצע החופשות שלהם. הם בחרו בי מכיוון שאני סטייליסטית וחשבו שיעניין אותי לכתוב על חופשת השופינג המושלמת במילאנו שכוללת לינה במלון מטורף, מפגש עם סטייליסטית ו 1000 דולר לבזבוזים! הם לא יכלו לקרוא את מחשבותיי יותר טוב מזה, כי אחד ה-חלומות שלי הוא אכן חופשת שופינג במילאנו. אבל לא רק שופינג, מה שהם לא ידעו זה שאני בוגרת החוג לתולדות האומנות, איטליה והאמנות שבה תמיד קרצו לי ופיתו אותי ולמעשה אני חולמת על חופשה של חודשיים בכל איטליה. איטליה עצומה ויש בה הרבה מאוד מה לראות מבחינה אמנותית, מבחינת נופים ומבחינה קולינרית. במשך שנים חלמתי על רומא ורומא מאוד אכזבה אותי בסופו של דבר. היא הרגישה לי כבדה מאוד וקצת עמוסה לעייפה באמנות. הרגשתי שאני צריכה קצת מרחב לנשימה מכל ההיסטוריה ולא היה אפשר לברוח בכלל. מהבחינה הזאת אני יודעת שמילאנו היא מושלמת עבורי. כמו ברצלונה היא משלבת חדש וישן, היסטוריה ואמנות וגם חיי לילה ואוכל טוב ואיך לא – שופינג! למעשה הפוסט הזה הוא תכנון של חופשה שיום אחד אני יודעת שאוציא לפועל!

נתחיל את החופשה מהחלק הכייפי – שופינג:

מילאנו נחשבת לאחת מבירות האופנה החשובות ביותר בעולם ולא מהיום. מילאנו היא עיר צפונית, הבירה של הצפון ממש, והיא גובלת בצרפת ובשוויץ. דבר שגם ברנסנס אגב השפיע על האופנה במילאנו שהושפעה קצת מהאופנה הצרפתית. אז איפה הכי שווה לעשות קניות ואיפה אני הייתי מבזבזת את הכסף?

Como corso 10 – קומפלקס אופנה, אומנות ועיצוב מטורף שמציע קניות לחובבי המעצבים והביקור בו הוא חובה גם אם לא קונים כלום. הוא הוקם ע"י  קרלה סוזאני, אחותה של עורכת ווג האיטלקי ותוכנן להיות בית לשוחרי האופנה. תמצאו שם בגדים של מרג'יאלה, מארני, פראדה, ג'יבנשי, אלכסנדר וונג ועוד ולצידם יש גלריה שמציגה תערוכות מתחלפות של אומנות עכשווית, חנות ענקית לספרי אופנה (האובססיה שלי) ובקומפלקס יש מלון בוטיק משגע ואפילו בר מיוחד. אני חושבת שאם כבר מילאנו, הייתי מרשה לעצמי פריט מעצבים אחד וכנראה שהייתי קונה אותו בקומו קורסו דייצ'י.

Galleria Vittorio Emanuele – גם אם לא תקנו כלום אתן חייבות לבקר בגלריה ויטוריו עמנואל ולו בגלל שמדובר בקניון העתיק והיפה ביותר בעולם. הוא תוכנן ע"י האדריכל ג'וזפה מנגוני ונפתח בשנת 1877. הוא מציע כמובן חנויות של מותגי יוקרה, תכשיטים, גלריות אומנות, ספרים, בתי קפה ומסעדות. המקום מקורה בתקרת זכוכית מרהיבה, מלא בציורי קיר מרהיבים והרצפה היא רצפת מוזיאקה.

La Rinascente – ריינשנטה הוא בעצם סניף של חנות כלבו אירופאית שיש בו הכל, אני מתה על כלבואים כאלו ולפעמים יש שם מציאות זולות ושוות במיוחד.מדובר על שמונה קומות שיש בהן הכל בערך, מתוכן 4 קומות שמוקדשות רק לאופנה! חנויות היוקרה במקום נמצאות במתחמים שמעוצבים כבוטיקים. והוא ממש ליד הדואומו, כך שהמיקום מעולה.

Mose' Bianchi 13 – השנה למדתי לקנות וללבוש פריטי יד שניה. אז אם כבר יד שניה, יד שניה של בגדי מעצבים באיטליה שחצי מהם עם אטיקטים זה ה-מקום!

Il Salvagente – איך אפשר לעשות שופינג בלי איזה אאוטלט מטורף אחד? 3 קומות של כלבו שמציע אופנה והנעלה ממותגים איטלקיים, צרפתיים, בריטיים, אמריקאים וגם עודפים של מעצבי על במחירי רצפה. באוגוסט הכלבו סגור אז לא לטוס באוגוסט!

 Fiera di Senigallia  אם תצטטו אותי אני אכחיש אבל לא רק אופנה חשובה בחיים… אני מתה על שווקי עתיקות ומדובר באחד השווים ביותר. יריד העתיקות מתקיים בכל יום שבת ליד התעלות של רובע  Navgili שהוא לעצמו משגע במיוחד.

יש עוד אלפי חנויות ומקומות שווים ללכת אליהם במילאנו, אבל צריך חופשה של בערך חודש כדי לכסות אותם. ויש בעיר עוד הרבה מה לראות מלבד שופינג. העיקריים והחשובים ביותר בעייני הם:

הסעודה האחרונה – אחד מהפרסקאות החשובים והנודעים בעולם שצייר לאונרדו דה וינצ'י. היצירה המרהיבה נמצאת בחדר האוכל של המנזר הדומניקני ליד כנסיית סנטה מריה דלה גרציה. הביקור כרוך בתיאום מראש ומניסיוני עדיף לתאם מראש ביקורים כאלו כבר מהארץ. הצ'אנקולו וניצ'יאנוו עבר המון שחזורים וחלקם פגעו בו מאוד, אבל בשנים האחרונות הצליחו לשקם אותו יפה. בפרסקאות מהסוג הזה חשוב לדעת שמה שאנחנו רואים כבר רחוק מאוד מיד האמן המקורית, אבל זה לא מוריד מחשיבותם ההיסטורית. כך הסביר לי פעם הרסטורטור של מוזיאון ישראל.

הדואומו – הקתדרלה המרכזית המרהיב של מילאנו. אחת מהכנסיות הגותיות היפות בעולם. אני חובבת גדולה של כנסיות גותיות, יש מי שמרגיש שהן אפלות מידי, אני דווקא מחבבת את זה. הקתדרלה עצומה ונראית מאוד אוורירית הודות לארכיטקטורה מסויימת שנתנה לה המון גובה. מומלץ מאוד להיכנס אליה ומומלץ עוד יותר לטפס  לגג הדואומו (ששש… יש מעלית) אגב, השריד הקדוש החשוב ביותר שיש לכנסייה הוא חתיכת מסמר שהשמועה אומרת שהגיע ישירות מהצלב…

Teatro alla Scala – בית האופרה המפורסם בעולם ואני כן ממליצה לקנות כרטיסים (מראש) וללכת פעם אחת בחיים לאופרה אמיתית. אני לא הייתי וזאת נשמעת לי כמו חוויה מטורפת ושונה כל כך ממה שאני רגילה לחוות. המבנה באופו יחסי פשוט מבחוץ אבל עוצר נשימה מבפנים ואם תהיו ילדים רעים ולא תלכו לאופרה, אתם יכולים לבקר בו כחלק מביקור במוזיאון האופרה.

Castello Sforzesco – קסטלו ספורסקו היא למעשה מצודה ענקית שבה נמצאים כמה מהמוזיאונים החשובים בעולם. המוזיאון לאומנות עתיקה וימי ביניימית, פסלים ופרסקאות, אוסף מהמם של הרנסנס והסקולה גרנדה, אוסף כלי נגינה וגם בעיצוב המצודה עצמה עסק דה וינצ'י, יש בה גניים משגעים ומי שכמוני זקוק לאוויר אחרי כל כך הרבה אמנות – לא רחוק ממנה יש פארק ירוק ונהדר.

מוזיאון המדע והטכנלוגיה ע"ש לאונרגו דה וינצ'י – מ שהכי מעניין זה שאפשר לראות במקום דגש על התפתחות המדע מבחינה היססורית וגם לבקר בחלק שבו הפכו שרטוטים של דה וינצ'י לדגמים תלת מימדיים!

יש במקום עוד מיליון ואחד דברים לראות ולעשות, יש למילאנו חיי לילה מהממים ומטורפים ושווה לסיים כל ערב במסעדה שווה, בפאב או במסיבה. אני מאלו שחוזרים הביתה עם כאבי רגליים מטורפים מרוב הליכה! אבל אין ספק שאם הייתי צריכה לבחור לעצמי חופשה מושלמת זאת הייתה החופשה. מילאנו תמיד היפנטה וסקרנה אותי ואני מקווה שאני והיא ניפגש בקרוב! אני בינתיים אמשיך לחלום על חופשה מילנזית, אבל אם אתן לקוחות של מטרנה – רוצו להשתתף בהגרלה!
מקווה שנהנתן בפוסט ואם ביקרתן במילאנו אשמח אם תשאירו המלצות ודעות על מקומות שווים שאף אחד לא מכיר בתגובות!

נשיקות,

זוהר

5 Comments

  • אנונימי

    פוסט מעניין, אבל גם בלי שתצייני זאת, מאוד בולט שלא ממש ביקרת בחנויות האלו או בעיר. מילאנו עיר מטונפת למדי, יש שם תעשייה של אופנת יוקרה שמרביתנו לא יכולות או רוצות להרשות לעצמן (פרוות ועור למכביר), גם בחנויות האאוטלאט של המעצבים המחירים יקרים יקרים (מאות דולרים). התעלות בעיר נראות ומרגישות כמו תעלות ביוב, הכל מלוכלך ומגעיל. יש שם שכבת אוכלוסיה קטנה מאוד מאוד מאוד עשירה, וזה מביא לכך שיש שם התנגשות של חנויות יוקרה ומסעדות שאנשים עם שכר של הייטק בארץ לא ממש יכולים להרשות לעצמם. בקיצור, לא נעים לי לבאס אבל זו עיר מגעילה למדי, על אף כמה מן האטרקציות ההיסטוריות שיש לה להציע.

    • zohar

      אני לא מתבאסת ולא הסתרתי את זה שלא ביקרתי בה אבל אני מכירה כמה עשרות אנשים שחושבים ההיפך הגמור ממך עליה…

  • אורטל סגל

    אנונימיות אה?
    זוהר מתוקה, תודה על פוסט מעניין מלא השראה, עשית לי חשק לטייל בעיר שמעולם לא ידעתי עליה יותר מדי ואני איטלקייה, בעלת דרכון איטלקי וטיילתי ברוב איטליה.
    די כבר! מה כואב לכן הכ**?!
    פוסט נפלא, מתאר טיול שהיא מתכננת, היא התיימרה לבקר או למדוד את המקומות בלי להיות בהם וגם אם הייתה עושה זאת – זכותה! נמאס כבר מתגובות כאלה. כמה רעל וקנאה.
    זוהר, אחלה פוסט. נשיקות.

  • Rita Eliovich

    אוחחחחח. עשיתי לי חשק עז לקפוף למילאנו בפעם המי יודע כמה! יאללה שנזמין לנו כרטיס לחופשת שופינג ותרבות? wink emoticon
    לגבי הגברת האונימית, כנראה שטרם יצא לך לחוות אושר ושמחה בחיים שאת כול כך ממורמת ועצובה כי את בוחרת לדבר על הדברים האלו! אות אותו הדבר ניתן לומר על רומא ופריז, לונדון וברלין ואפילו תל אביב. אני מרחמת עליך….

    ונחזור לפוסט החלומות שלך. הוא בהחלט משקף את כול המקומות שבהם הייתי ממליצה לך לקנות ולבקר.
    ועוד דבר קטן:הידעת לגלריה של ויטורי עמנואל יש תאומה איי שם ליד הכיכר האדומה שבמוסקבה? יאפ. GUM המפורסם. קניון ענקי מלא בכול טוב של בוטיקים וחנויות, בתי קפה ומסעדות וכול זה תחת קורת גג הזכוכית עם מזרקה מדהימה באמצע שהיוותה ומהווה נקודת מפגש לכול אלו שמגיעים לגלריה מקצוות שונים.

    אוהבת! kiss emoticon

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *