כללי

You gotta lovvvveeee online shopping!

התכנסנו כאן היום בשביל לדבר על אחד הדברים הכי כייפים בעולם – שופינג! אבל מה שיותר כיף משופינג זה שופינג אונליין! כלומר דרך אתרי אינטרנט. ובכן, לפחות – זה יותר כיף לי.

אני מודה – אין בעייני פאן אינסופי בכיתות רגלי בקניונים בישראל. חווית הקניה בארץ היא לא הדבר הכי כייפי עבורי. אני סובלת מאוד מהיחס של המוכרות ובכל כך הרבה חנויות אין לי מה לחפש מבחינת מידות וצפויה לי עבודה רצינית של מדידות שיניבו בעיקר עלבון וכעס. גם המחירים ברוב החנויות רחוקים מאוד מלהיות שווים את הסחורה ואם כבר תמצאו אותי בשופינג בישראל זה יהיה אך ורק בשעות הבוקר המתות. אני מאוד אוהבת לעשות שופינג בחו"ל ובארץ אם כבר תמצאו אותי פיזית בחנויות זה יהיה בפיפה, גולף וב HM.
לשופינג אונליין יש בעייני בעיקר יתרונות – מבחר עצום, מחירים נמוכים, מבצעים שווים וגם נוחות אינסופית של רכישה מהבית בנוחות וקניות שמגיעות עד לבית (טוב, בעיר עד לסניף הדואר). לישראלים מכל מיני סיבות יש קושי עדין לקנות אונליין ואני בהלם כל פעם מחדש משאלות נוסח: "את לא מפחדת שזה לא יתאים?" או "את לא חוששת לכרטיס אשראי?" העניין עם קניות אונליין זה צריך לדעת לקנות נכון, אז הנה כמה חוקי בסיס:

1. פותחים חשבון פייפאל, זו הדרך הכי מאובטחת ונכונה להעביר כסף באינטרנט היום ובכל מקום שבו אםשר לשלם דרך הפייפאל רצוי לשלם דרכו. בפייפאל כרטיס האשראי שלכם מאובטח וגם במקרים הבודדים שבהם פרצו לפייפאל וגנבו כרטיסי אשראי וכסף – פייפאל זיכו את המנויים שלהם. בנוסף – באתרים מאוד גדולים ומאובטחים – משתמשים לא פעם בכרטיסי אשראי. לרוב אין בעיות עם זה. תמיד יש סיכון אבל הוא בעייני שווה את זה.

2. מקפידים לקנות מאתרים גדולים ובטוחים שבהם יש מדיניות שילוח טובה, מדיניות החזרים וזיכויים ראויה, תיאורים ותמונות מהימנים וכו'. למשל אני אוהבת לקנות בגדים באסוס, הלבשה תחתונה בברהסטופ, ספרים ב אמאזון ויש עוד הרבה מאוד אתרים גדולים ואיכותיים לקניית בגדים ומוצרים מכל הסוגים. באתרים הגדולים יש טבלת מידות שבה אפשר למצוא את המידות המקבילות לישראליות (שהן יעני אירופאיות אבל לא באמת ולכן כדי למדוד עם סרט מידה ולהמיר בצורה הזאת) ותמיד אפשר להחזיר מה שלא מתאים בלי בעיה.

3. לומדים – עם הזמן – מה כדאי לקנות איפה בדיוק. למשל באיביי אפשר למצוא מיליארדי פריטים מכל מיני סוגים אבל איביי הוא קצת מסוכן. צריך לשים לב אם קונים בו בגדים זולים אם מדובר במוכרים אסיתיים ואז הבגדים לרוב מגיעים במידות ופרופורציות קטנטנות ובאיכות מאוד ירודה, גם אם למוכר יש "טופ רייטד סלר" וקרדיט גבוה. בעייני אתרים כמו איביי ואליאקספרס הם אתרים מצויינים לחפש מוצר ספציפי מאוד שאפשר למצוא שם בזול ולא סתם לשופינג כללי של בגדים. למשל מגפי אגס קניתי באיביי מקוריים וחדשים במחיר מ-אוד משתלם.

4. בעניין המידות צריך להבין שיש עניין של ניסוי וטעיה. הדרך הכי טובה היא לקנות בהתחלה את הפריטים למשל באסוס ב 2 מידות וללמוד לאט לאט מה המידה הנכונה. ללא ספק – גם באתרים בחו"ל יש חוסר אחידות במידות ואי אפשר לסמוך על זה שהפריטים יגיעו ויהיו זהים למה שכתוב בטבלה אבל (!) קל מאוד להחזיר פריטים. פשוט ממלאים טופס החזרה שמגיע עם הבגד, שולחים בדואר רגיל לכתובת שמגיעה לרוב על מדבקה שפשוט מדביקים על המעטפה וזה הכל. גם אחרי שנים שאני קונה באסוס לפעמים אני מהמרת וטועה, אבל יחסית מעט מאוד. מה שכן אם יש הימור של גדול או קטן – תמיד כדאי ללכת על הגדול. גם אם לא תרצו להחזיר, תוכלו לתקן. להקטין זו לא בעיה, להגדיל – אי אפשר.

בהריון היכולת לקנות אונליין הפכה אפילו ליקרה מפז עבורי.
בשיטוט בקניונים כבר בחודש חמישי הבנתי שאני לא מוצאת את מבוקשי. חוץ מבפיפה לא מצאתי בגדים יפים שנראים עלי טוב או בכלל עולים עלי בחנויות של בגדי הריון. לא סבלתי את העובדה שרוב בגדי ההריון היו מתוקים נורא עם המון פפיונים וצבעים רכים, הרבה בדים סינתטיים לא נעימים, ב"רמי לי" היו מידות פיציות – מידה 44 בג'ינסים התפוצצה עלי בישבן ושתבינו – הייתי עדיין בגודל של "טרום הריון" ובאופן כללי – הישבן שלי בכלל לא השתנה במהלך ההריון. הפנו אותי ל HM ושם חלק ניכר מהבגדים היה ממש סמרטוטי והג'ינסים פשוט לא התאימו לנשים עם אגן ותחת כמוני. גם אם הם עלו עלי, הם לא התאימו לי מבחינת הגזרה ומיקום הכיסים. נחשפתי באינטרנט למעצבות כמו אבישג ארבל וחנויות אחרות במרכז וטווח המחירים פשוט היה מטורף ולכן פניתי לאהובי אסוס והזמנתי ממש בתחילת ההריון עשרה פריטים. בחלוקה שיוויונית – עלה לי 100 ש"ח לפריט – מחיר סביר לכל הדעות. הפריטים שימשו אותי מחודש חמישי לערך ועד עכשיו מתאימים לי! השוס הוא שהזמנתי אותם במידה 16 שהיא 44 בריטים וה-כל היה גדול עלי! בכתפיים, בחזה, במותניים –
היה גדול. מכיוון שאמא שלי תופרת פשוט עשינו להכל תיקונים. בהמשך ההריון הזמנתי עוד 2 ג'ינסים באותה גזרה ואותה מידה ונפלתי – אחד עלה עלי אבל היה צפוף והצריך תיקון והשני לא עלה עלי בכלל. אבל באופן יחסי, הקנייה הייתה משתלמת ושימשה אותי היטב.
הנה כמה מהפריטים מאסוס:

שמלת הנקודות המקסימה הזאת, בתמונה שאני יושבת בפיפה אני כבר בחודש שמיני, כשאני עומדת אני בחודש 5-6 והיא עדיין מתאימה נכון לעוד-רגע-תשיעי 🙂

את השמלה הזו הזמנתי במיוחד לחתונה שהיינו בה וגם לא הספקתי לצלם אותה כראוי. היא נהדרת, עשויה מתחרה שהיא בין תחרה לקרושה בעובי שלה, ממש מחמיאה וגרפה המון מחמאות!

שמלה מקסימה עם צווארון פיטר פן, גם היא משמשת אותי עד עכשיו.

הג'ינס האגדי כאמור. לג'ינס הריון הזה אין חגורה עבה שיושבת מעל הבטן אלא חגורה עם גומי שיושב מתחת לבטן. מה שמצויין בו זה שמאחור הוא ג'ינס רגיל, בלי החגורה ולכן הכיסים יושבים במקום והוא מבד סטרצ'י שנוח מאוד ומחמיא. אפשר לראות שחרשתי אותו בכמה וכמה שילובים… הטי שירט שעליה כתוב Hands of the Bump! גם היא הברקה מאסוס. הסוודר הוא מ HM מהליין הרגיל ומתאים לי גם עכשיו בתשיעי. הג'ינס הכהה הוא האסון מ HM שנלבש רק פעם אחת.

במהלך ההריון מידת החזיה של גדלה והזמנתי חזיות במידה שניחשתי שמתאימה ב Brastop והן היו מעולות ושימשו אותי היטב. בשלב שאני נמצאת בו – שבוע מחודש תשיעי – חזיות עם ברזלים רגילים הופכות לבלתי אפשריות אז הזמנתי חזיות הנקה רכות, שוב המידות נכונות, החזיות יפייפיות בטירוף ביחס למה שמדדתי כאן בארץ ובכלל לא נראות כמו חזיות הנקה. כאן בארץ במידה שלי מצאתי חזיות רק בליה לונדון והן מזעזעות! רציתי לבכות כשמדדתי אותן, הרגשתי שכל טיפת מיניות ונשיות שבי מתה מוות סופי, כולל וידוא הריגה.

עד עכשיו התרכזנו בעיקר בקניות אונליין מחו"ל, אבל מה קורה בארץ?
בדיוק בנושא הזה הייתי בשבוע שעבר במשרדים של גוגל להשקה של אירוע שופינג מטורף בארץ שיתרחש בין ה 11-12 לחודש. גוגל השיקו את ShoppingIL שבעצם מתרחש על גבי "סייבר מאנדיי" – יום קניות שידוע כיום מטורף עם הנחות מטריפות באתרים בחו"ל. בפרוייקט הישראלי לוקחים חלק טובי המותגים והאתרים מכל התחומים שאפשר לחשוב עליהם ולדמיין!
כיאה לגוגל הם ממש השקיעו בתפאורה ובארוחת הבוקר שאליה הוזמנו אבל האמת שמה שהיה הכי חשוב וכיף לי היה לפגוש את אהובתי דיאנה 🙂

בינתיים אתן יכולות לראות את רשימת האתרים כאן ולהרכיב לעצמכן ווישליסט, כי אני מתכוונת לחלק שוברי מתנה לקניות באותו יום לכן! בין מי שתשאיר כאן בבלוג תגובות מפרופיל הפייסבוק שלה ותכתוב לי מה היא מתכננת לקנות יחולקו שוברי הנחה במתנה!
מה אני מתכננת לקנות? ובכן, לא הרבה לעצמי וכן לבעלי ולבייבי – אנסה לפרסם את הווישליסט בעמוד הבלוג היום 🙂

לקח לנו כאן בלבנט קצת זמן אבל היום הרבה מאוד חברות, חנויות ובוטיקים מפעילים אתרים מצויינים לרכישה אונליין של המוצרים. בין האהובים עלי כאן הם מאק – שחוסכים לי נסיעות לירושלים או תל אביב, לאוקסיטן – שגם עבורם אני צריכה לנסוע והם ספציפית גם מציעים מבצעים יחודיים לאתר, וכמובן פיפה שהם היחידים בארץ שמאפשרים רכישה אונליין של פריטים במידות גדולות והמשלוח מגיע במהירות הבזק!
בכנס הבלוגרים של גוגל הם סיפרו לנו ש 80% מהישראלים קנו משהו אונליין, אבל רק 60% קנו מאתרים ישראליים והם העלו את התהייה למה, כי הרי זה אותו משלוח וכו' וזו בדיוק הבעיה לדעתי.
הרבה פעמים פריטים שאני מזמינה לעצמי מאנגליה מגיעים אלי מהר יותר מפריטים כאן בארץ. זמן האספקה לפעמים ממש מגוחך הודות לדואר ישראל. לדעתי חברה שרוצה לקדם את המכירות שלה צריכה לעבוד עם חברת שליחויות שתספק שירות עד הבית, כמו שמאק עשו. בעיה נוספת היא העלויות, כמעט בכל אתר משלמים על משלוח בעוד שאסוס מציעים משלוח חינמי לגמרי לרחבי העולם. החברות צריכות לזכור שפריט שנמכר באתר הוא ריווחי יותר כיוון שחוסכים כסף על שכירות וראוי בעייני שהחברות ישאו בחלק ממחיר המשלוח אם הן חוסכות על השכירות ומוכרות את הפריט באותו מחיר כמו בחנות בכל זאת.

זהו להיום, אני ממש מקווה שנהנתן מהפוסט,
אל תשכחו להשאיר לי תגובות עם דברים שהייתן רוצות לקנות כדי שאוכל לחלק שוברים!

נשיקות,
זוהר

נ.ב
אני יודעת שאני חייבת לכן זוכה בהגרלה הקודמת, זה יפורסם היום!

(function(d){
var js, id = 'facebook-jssdk'; if (d.getElementById(id)) {return;}
js = d.createElement('script'); js.id = id; js.async = true;
js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";
d.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(js);
}(document));

5 Comments

  • עדי

    אני חושבת שעבורך זה אולי קל יחסית לבחור בגדים בגלל שיש לך עין טובה לבגדים שיתאימו לך לגזרה (ובאותה מידה את יודעת להתאים מראש בגדים שיתאימו מבחינת גזרה לנשים אחרות מתוך הניסיון שלך כסטייליסטית).

    הבעיה במקרים במיוחד במידות גדולות (בואי נגיד מידה 50 ומעלה), בהרבה מקרים נשים כבר מזמן הפסיקו לחפש בגד שיהיה מחמיא מבחינת גזרה ומה שהוא מבליט או מסתיר – כשהמבחר בחנויות כזה מצומצם ועושים להן טובה שבכלל מוכרים להן משהו, נשים במידות כאלו כבר מזמן למדו להסתפק בלמצוא משהו שעולה עליהן ולא לוחץ יותר מידי… וזה הקושי בקניות אונליין: ברגע ש3 – 4 בגדים מתוך 5 בעצם לא מחמיאים כפי שהן ציפו, התהליך של להחזיר ולבחור מחדש הופך להרבה יותר מתיש ומעצבן ולכן גם מרתיע נשים רבות…

    • zohar

      יש בלוגריות במידה 50 ומעלה שקונות בגדים אונליין. זה עניין של מיומנות… לוקח זמן ובסוף לומדים. נכון, קל לי יותר כי זה המקצוע שלי, אבל כל אחת יכולה.

  • Yaela123

    וסתם בשביל להכיר עוד אתר שווה:

    http://www.houseoffraser.co.uk/

    האתר של רשת הכלבואים של הממלכה.

    המשלוח יקר (10 פאונד) המותגים שהם מביאים יקרים יותר מאסוס, אבל המידות שלהם מאוד נדיבות.

    כשמזמינים מעל 50 פאונד הם מביאים את החבילה עם חברת שליחויות עד הבית.

  • אנונימי

    זוהר, היה לך פעם פוסט על בגדי ספורט, אמרת שנייקי הכי טובים.
    חיפשתי באינטרנט וראיתי מחירים יקרים של טייצים 200-400 שקל.
    הלכתי לחנות ומדדתי את הטייץ והוא עלה 300 ש"ח, שזה יקר אבל לא מצאתי דברים יותר זולים באינטרנט.
    האם תוכלי לפרט מאיפה אפשר למצוא בגדי ספורט זולים באינטרנט, והאם זה בהכרח יד 2 או שיש חדש במחיר מוזל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *